Een kaartje in de brievenbus: hoe vaak krijg je dat nog? Onze nieuwe deelnemers wel. Als je kortgeleden startte bij een werkgever die is aangesloten bij Pensioenfonds SNS REAAL, is de kans groot dat je een vrolijke kaart hebt ontvangen. Niet zomaar een kaartje, maar een warm welkom mét handige informatie over je pensioen.
Ons doel?
Nieuwe deelnemers op een positieve manier kennis laten maken met het pensioenfonds. Want hoe eerder je weet welke acties je moet ondernemen voor je pensioen en welke keuzes je kunt maken, hoe beter. En hoewel we vooral digitaal communiceren – snel, duurzaam en overzichtelijk – zijn er momenten waarop een fysieke kaart gewoon nét dat beetje meer doet. Even een extra zetje om echt actie te ondernemen. En dat werkt!
Mooie resultaten
Met de kaart stimuleren we deelnemers hun e-mailadres achter te laten. Zo kunnen we hen in de toekomst nog beter bereiken. En met succes: ruim de helft van de deelnemers die de eerste kaart ontvingen, heeft dit gedaan. Een aantal deelnemers geeft juist aan liever post op papier te ontvangen. Ook goed natuurlijk – belangrijk is dat we weten wat iemand prettig vindt. Dan houden we daar rekening mee.
We vroegen deelnemers ook om een kijkje te nemen op hun persoonlijke Mijn pensioen-pagina. Daar kun je veel informatie vinden én gegevens controleren of aanvullen. Maar liefst 61% van de ontvangers deed dit na het ontvangen van de kaart. Een prachtig resultaat.
Zo ziet de campagne eruit
De campagne bestaat uit twee kaarten. De eerste sturen we binnen ongeveer drie maanden na indiensttreding. Die kaart bevat een welkomstgroet én informatie over het achterlaten van het e-mailadres en eventuele partnergegevens. Ongeveer drie maanden later volgt een tweede kaart, als herinnering en extra stimulans om actief met je pensioen bezig te zijn. Op beide kaarten staat een QR-code die naar een speciaal ingerichte pagina op de website gaat. Op deze pagina kan de deelnemer verdiepende informatie vinden. En ook uitleg over belangrijke onderwerpen, zoals waardeoverdracht en het aanmelden van een partner. Benieuwd naar de speciaal ingerichte pagina’s? ‘Nogmaals proficiat met je nieuwe baan’ is de speciaal ingerichte pagina die bij de eerste kaart hoort. ‘Jouw pensioen al eens gecheckt’ hoort bij de tweede kaart.
Met deze actie leggen we een goede basis: voor betrokken deelnemers én voor heldere communicatie. Want pensioen mag dan niet iedereens favoriete onderwerp zijn – belangrijk is het zeker!.